۳۰۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا برای ایثارگران خوزستانی تهیه شد
۳۰۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا برای ایثارگران خوزستانی تهیه شد
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خوزستان گفت: برای ایثارگران واجد شرایط سه هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در سطح خوزستان تهیه شده و به زودی کار تزریق آن انجام می‌شود.

به گزارش تارنمای جنوب، حکمت الله مدیری در نشست خبری اظهار کرد: بیمارستان بوستان ۱۲۵ تخت صرفاً برای بیماران اعصاب و روان دارد که با بیمارهایی که موارد جراحی و درمان‌های خاص دارند، خیلی متفاوت است؛ بیمار اعصاب و روان اگر داروهای مصرفی را گرفت، تعادل روحی دارد در غیر این صورت آثار بیماری دوباره نمود پیدا می‌کند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خوزستان افزود: این بیماران با دریافت داروهای تزریقی و خوراکی حالت طبیعی و روحی دارند ولی اگر چند مرحله دارو را استفاده نکنند، نمی‌توان علائم طبیعی از آنها انتظار داشت.

وی ادامه داد: برای درمان جانبازان اعصاب و روان حمایت خانواده خیلی اهمیت دارد به گونه‌ای که باید با جانباز رفتار مساعدی داشته باشند که داروهایش را مصرف و از نظر روحی شرایط بستری در بیمارستان را پیدا کند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خوزستان خبر داد: مرکز روزانه‌ای در بیمارستان اعصاب و روان بوستان شهر اهواز وجود دارد که سرویس رفت و برگشت جانبازان اعصاب و روان را به مرکز منتقل و از صبح تا ظهر کاردرمانی برای بیماران انجام می‌شود.

مدیری بیان کرد: برای ایثارگران واجد شرایط سه هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در سطح خوزستان تهیه شده و به زودی کار تزریق آن انجام می‌شود؛ البته در مراحل بعدی تعداد بیشتری تهیه و تأمین می‌شود تا جامعه بیشتری تحت پوشش قرار گیرد.

وی افزود: در ۶ ماه امسال یک هزار و ۴۴۵ نفر در کمیسیون‌های پزشکی (درصد) شرکت و صدور رأی برای آنها انجام شد. کمیسیون حق پرستاری والدین شهدا، همسران شهدا و افراد تحت پوشش جانبازان زمین‌گیر هم ۶۱۰ پرونده داشته که برای آنها صدور رأی انجام شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خوزستان اظهار کرد: در کمیسیون پزشکی اشتغال (برای جانبازان شاغل در دستگاه‌ها که شرایط ازکارافتادگی دارند) نیز ۱۵۰ نفر ایثارگر پرونده داشتند که صدور رأی انجام و به صورت پیامک به آنها ابلاغ شد.

وی افزود: یکسری جانبازان فاقد شغل در خوزستان وجود دارد که استعلام لازم برای آنها اخذ و در صوت نداشتن حقوق و مستمری برای یکسری افراد که با شرایط خاص و توان کار کردن ندارند، رأی اشتغال صادر و حقوق بگیر می‌شوند و برای آنها که حالت اشتغال صادر نشود، حکم مستمری اعلام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید خوزستان گفت: یک هزار و ۳۱۱ پرونده رزمنده وجود دارد که برای حضور آنها در جبهه باید تحقیقات لازم انجام شود که پروسه زمان بری است که باید از یگان‌های رزمنده هر فرد استعلام شود.