۵۰۰ دستگاه یخچال میان نیازمندان خوزستانی توزیع شد
۵۰۰ دستگاه یخچال میان نیازمندان خوزستانی توزیع شد
مدیرکل کمیته امداد خوزستان از اهدای 500 دستگاه یخچال میان نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان با اولویت مناطق محروم مرزی و در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد

به گزارش تارنمای جنوب، جمال شیبه در آئین اهدای ۵۰۰ دستگاه یخچال ویژه مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به هیئت امنای کمیته امداد تاکید داشتند که بر ظرفیت‌های مردمی تکیه شود، افزود: در سال‌های اخیر رویداد عظیم و جهانی اربعین حسینی اتفاق می‌افتد و خوزستان که کربلای ایران است، میزبان ‌قدم‌های زوار حسینی است.
وی اضافه کرد: با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، پیش‌بینی می‌شد که شاهد حضور پرشور زائران اربعین حسینی در این رویداد بین‌المللی باشیم از این رو امدادگران کمیته امداد با همه توان و به صورت شبانه‌روزی در مرزهای استان مستقر شدند و اقداماتی را برای جمع‌آوری صدقات مردمی انجام دادند.
شیبه با اشاره به اینکه زائران هم استقبال خوبی از این حرکت داشتند و مبلغ قابل توجهی در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی جمع‌آوری شد، تصریح کرد: با همفکری همکاران، تصمیم گرفتیم به جای اینکه این مبلغ را در سرفصل‌های مختلف هزینه کنیم، برای اولین بار کاری انجام دهیم که برای مردم استان ملموس باشد.
وی عنوان کرد: طی نیازسنجی که از مددجویان صورت گرفت، متوجه شدیم عمده نیازهای مددجویان و ایتام، یخچال است که با مبلغ جمع‌آوری شده، توانستیم ۲۵۰ یخچال خریداری کنیم ولی نیاز ما ۵۰۰ یخچال بود؛ از این رو مکاتباتی با رئیس کمیته امداد کشور صورت گرفت و هزینه تامین ۲۵۰ یخچال دیگر را تقبل کردند و امروز آنها را میان جامعه هدف توزیع می‌کنیم.
شیبه با اشاره ضرورت استفاده مطلوب ازظرفیت های رویداد عظیم الهی پیاده روی اربعین برای تحقق اهداف و ماموریت های این نهاد، گفت: از آنجا که خوزستان افتخار میزبانی زوار سیدالشهدا (ع) را دارد، کمیته امداد در تلاش است از این ظرفیت در بحث صدقه زائر استفاده کند تا صدقات آنها در مرزها به نیازمندان و محرومین اختصاص پیدا کند.

به گزارش تارنمای جنوب، سیدمحمد عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان ،حبیب‌الله آسوده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در این مراسم حضور داشتند.