توزیع ۲۶۰۰ بسته تحصیلی میان دانش آموزان نیازمند در دزفول
توزیع ۲۶۰۰ بسته تحصیلی میان دانش آموزان نیازمند در دزفول
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دو هزار و ۶۰۰ بسته تحصیلی شامل نوشت افزار و ملزومات تحصیلی میان دانش آموزان نیازمند این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش تارنمای جنوب، امیر ظاهرطحان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول که درنهاد امامت جمعه برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۸۰ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰ آموزشگاه شهرستان دزفول در حال تحصیل هستند که با احتساب والدین این دانش آموزان جامعه مخاطب آموزش و پرورش دزفول ۲۴۰ هزار نفر است.

وی از افتتاح ۵ آموزشگاه در سال تحصیلی جدید در دزفول خبر داد و افزود: در سه سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و مجازی شدن تحصیل وسایل و ملزومات زیرساختی و سرمایشی مدارس دچار خساراتی شدند که با همکاری و مساعدت ارزشمند فرماندار، نماینده مجلس، سپاه و شهرداران شهرهای مختلف دزفول این مشکلات برطرف شد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اهمیت جایگاه والدین دانش آموزان برای آموزش و پرورش گفت: در جلسه با مدیران مدارس عنوان کرده‌ام که اولیای دانش آموزان سهام دار و شرکای ما هستند و نظرات و پیشنهادات آنها برای ما ارزشمند است؛ بنابراین ضروری است که والدین دانش آموزان در کنار ما باشند چرا که بدون آنها موفقیت ما به حداقل می‌رسد.

ظاهرطحان بیان کرد: به دلیل حضور گسترده در فضای مجازی و اثرات مخرب این فضا دانش آموزان فعلی با دانش آموزان قبل کرونا کاملاً متفاوت هستند و این کار را برای ما سخت کرده است اما قطعاً با همکاری نهادهای فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های صحیح شرایط مدیریت شده و دشمن همچون همیشه موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به توزیع دو هزار و ۶۰۰ بسته تحصیلی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال بین دانش آموزان نیازمند شهرستان از هفته دفاع مقدس تا هفته پیوند اولیا و مربیان، عنوان کرد: این بسته‌ها به نیت دو هزار و ۶۰۰ شهید دفاع مقدس توسط خیران، فرهنگیان و ایثارگران تهیه شده بودند. همچنین در این مدت ۷۲۰ کیف، ۱۱۴ چادر و مانتو و شلوار در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد و ۷۲ دستگاه تبلت به ارزش سه میلیارد ریال به نیت ۷۲ شهید فرهنگی دزفول به دانش آموزان دختر در این شهرستان اهدا شد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: تلاش می‌شود با همکاری مسئولان شهرستان به ویژه سپاه و امام جمعه خدمات زیادی به دانش آموزان نیازمند در سطح شهرستان ارائه شود.

ظاهرطحان با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از فضای مساجد، گفت: به مدیران مدارس اعلام کرده‌ام تا برخی برنامه‌ها همچون جشن قرآن و جشن تکلیف در مساجد برگزار شوند و ضمن اینکه تاکنون در چندین مسجد چنین برنامه‌هایی اجرا شده است.