تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت کارون/ گازهای همراه نفت جمع آوری شود
تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت کارون/ گازهای همراه نفت جمع آوری شود
تحقق بیش از 100 درصدی تولید نفت در شركت نفت و گاز کارون، لزوم استفاده از فناوری های روز در فرآیند تولید و جمع آوری کامل گازهای همراه نفت و تصفیه پساب های نمکزدایی از مباحث مهم مطرح شده در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شركت نفت و گاز كارون است.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برای نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مدیرعامل و مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این نشست به جایگاه و اهمیت شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اشاره کرد و افزود: مخازن شرکت نفت و گاز کارون از اهمیت خاصی برخوردار هستند و به لحاظ نقش آنها در تولید، موضوعات مرتبط با تحت الارض و سطح الارض آن نیازمند توجه جدی است.

علیرضا دانشی با اشاره به برنامه افزایش تولید مناطق نفت خیز جنوب، بر ظرفیت سازی و استفاده از فناوری های روز در فرآیند تولید تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش تولید نفت نمکی از جمله در شرکت نفت و گاز کارون در سال های آینده، روش های قدیمی جوابگو نیست؛ بنابراین در خصوص استفاده از فناوری های نوین نمکزدایی باید با همکاری شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی لازم انجام شود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر رفع مسائل و مشکلات تولید و بهره برداری از چاه ها، خواستار برنامه ریزی برای تعیین تکلیف و شتاب بخشی به پروژه های مرتبط با تولید از جمله طرح توسعه ۲۸ مخزن شد.

دانشی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط برای تولید بار اول مهیا است می توان با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی و همچنین همکاران توانمند، در حوزه های مورد نیاز از جمله پمپ های دوفازی، تصفیه پساب های صنعتی و خطوط لوله اقدامات موثری را انجام داد.

وی با اشاره به قرارگیری تاسیسات شرکت نفت و گاز کارون در مجاورت کلانشهر اهواز، بر هدف گذاری برای جمع آوری کامل گازهای همراه نفت و تصفیه پساب های نمکزدایی در راستای حفظ محیط زیست و استفاده از ثروت ملی تاکید کرد.

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت کارون

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در این جلسه عملکرد این شرکت را در نیمه نخست سال جاری تشریح کرد و گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تولید نفت این شرکت محقق شده است.

حسن شهروئی گفت: ۹۹.۴ درصد گازهای همراه نفت در شرکت نفت و گاز کارون جمع آوری شده که در موضوع صیانت از محیط زیست و پیشگیری از آلودگی هوا دستاورد مهمی محسوب می شود.

وی ادامه داد:‌ از دیگر فعالیت های این شرکت مرتبط با محیط زیست، جمع آوری پساب های نمکزدایی است که از مجموع ۵۸ هزار بشکه پساب تولیدی تاسیسات نمکزدایی که بیش از ۹۹ درصد آن مطابق با استاندارهای سازمان حفاظت محیط زیست به چاه ها تزریق می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه این شرکت راهبری ۴ میدان نفتی را بر عهده دارد، گفت: بیش از ۴۷ درصد فعالیت های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در زمینه افزایش تولید به شرکت نفت و گاز کارون اختصاص دارد و این موضوع از نقاط قوت این شرکت است.

شهروئی درباره اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در حوزه ساخت داخل و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷۳ قلم کالا و تجهیزات مورد نیاز این شرکت به ارزش ۵۸ میلیارد ریال با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان بومی سازی شده است.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی ۲۱۷ دستگاه تجهیزات ثابت و دوار تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در نیمه نخست امسال انجام شده است، اظهار کرد: هم اکنون ۱۸ شرح نیاز با برآورد  ۲۲ هزار میلیارد ریال در کمیته های فنی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی در زمینه های نوسازی و توسعه تاسیسات و خطوط لوله در حال تصویب خواهی است.