شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع آن یک بنگاه بزرگ اقتصادی هستند/ سرعت اجرای پروژه ها شتاب بیشتری پیدا کند
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع آن یک بنگاه بزرگ اقتصادی هستند/ سرعت اجرای پروژه ها شتاب بیشتری پیدا کند
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تاکید بر اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع آن یک بنگاه بزرگ اقتصادی هستند که نقش بزرگی را در اقتصاد کشور ایفا می کنند، گفت: با استفاده از واقعیت های میدانی باید سرعت اجرای پروژه ها شتاب بیشتری پیدا کند تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، علیرضا دانشی در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان خواستار اهتمام بیشتر مسئولان برای به هنگام کردن و به سرانجام رساندن پروژه های تولیدی یا مرتبط با تولید نفت و گاز شد و گفت: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که میادین غیرفعال در شرکت مسجدسلیمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و با تدوین یک استراتژی و برنامه ریزی دقیق در جهت فعال سازی و بهره برداری از آنها حرکت کنیم .

وی با اشاره به متفاوت بودن برخی برنامه ریزی ها، خواستار جدیت بخشی به امور شد و اظهار کرد: با استفاده از واقعیت های میدانی باید در ادبیات رفتار کاری تغییر ایجاد کرده و سرعت اجرای پروژه ها شتاب بیشتری پیدا کند تا از اتلاف منابع جلوگیری شود .

دانشی با ذکر اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع آن یک بنگاه بزرگ اقتصادی هستند که نقش بزرگی را در اقتصاد کشور ایفا می کنند، گفت: ضرورت دارد برنامه ریزی ها و طراحی تأسیسات به صورت منسجم و یکپارچه با این نگاه و هدف در راستای رسیدن به بیشترین دستاورد سوق یابند.

وی با اشاره به نقش شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در حوزه مسئولیت های اجتماعی و افزایش سطح رضایت مندی شهروندان و ذی نفعان افزود: اگر بخواهیم به عنوان یک صنعت پیشرو در منطقه اثرگذار باشیم، باید در بحث های زیرساختی به توسعه محیط های پیرامونی صنعت نفت توجه جدی تری داشته باشیم.

دانشی با عنوان اینکه خواست و اراده مدیران صنعت نفت به عنوان بخشی از دولت خدمتگزار به دنبال کسب رضایت مندی عمومی است، اظهار کرد: نگاه و هدفمان توسعه زیرساخت های اجتماعی و اثربخشی عمقی خدمات است، از این رو به دنبال آن هستیم با شناسایی ظرفیت ها، آنها را به عنوان پروژه هایی برای ارایه خدمات مسئولیت اجتماعی تعریف و تصویب کنیم تا رضایت حداکثری شهروندان حاصل شود.

تحقق  ۱۰۳.۶درصدی تولید در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این جلسه از تحقق ۱۰۳.۶ درصدی برنامه تعهد شده تولید نفت و گاز در این شرکت در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: دست یابی به رکوردی بالاتر از تولید تعهد شده، نشانه همکاری همه مدیریت ها و بخش های عملیاتی و غیرعملیاتی و در مجموع حاصل زحمات و تلاش های کلیه کارکنان این ۲ شرکت است.

علیرضا هیهاوند با اشاره به مشکلات، چالش ها و تنگناهای شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان افزود: کمبود نیروی انسانی و آمار رو به رشد درخواست ترخیص و انتقال کارکنان موجود از مهمترین چالش ها و موانع این شرکت است .

وی، فرسودگی ناوگان خودرویی را از دیگر چالش های شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی حوزه عملیاتی و کوهستانی بودن تأسیسات فرآورشی و قرار گرفتن چاه ها و خطوط لوله در مسیرهای سخت گذر کوهستانی ضرورت دارد تا ناوگان خودرویی سبک و سنگین ترابری این شرکت با عنایت ویژه ای تجهیز و نوسازی شود .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان افزود: با توجه به اهمیت آموزش کارکنان در ۶ ماهه نخست توانستیم ۱۳۱هزار نفر ساعت آموزش را برای کارکنان برنامه ریزی و به انجام برسانیم که از این مقدار، چهار هزار نفر ساعت سهم آموزش H.S.E برای نیروهای پیمانکار بوده است .

هیهاوند با اشاره به اینکه شکل گیری شهر مسجدسلیمان با شروع فعالیت های صنعت نفت در این منطقه مقارن بوده است، گفت: هرچند نهادهای خدمت رسان در این منطقه مستقر هستند اما به دلیل شرکت- شهر بودن منطقه، توقع و انتظارات از صنعت نفت برای ارایه خدمات در چارچوب مسئولیت های اجتماعی در سطح بالایی قرار دارد که محدودیت های قانونی و کمبود امکانات موجب شده خدمات در حد مقدورات ارایه شود .