عشایر منطقه مودو و آرپناه در محاصره برف
عشایر منطقه مودو و آرپناه در محاصره برف

نماینده دوازده پاچه آبادی منطقه مودو آرپناه در گفت وگو با تارنمای جنوب با بیان اینکه بر اثر بارش برف سنگین کلیه راههای دسترسی به این منطقه غیرقابل عبور مسدود شده است از کمبود آذوقه انسانی و علوفه دامی در این منطقه عشایری خبر داد. مهدی حسامی توضیح داد: بخش شهیون که در۲۲۰ کیلومتری شمال […]

نماینده دوازده پاچه آبادی منطقه مودو آرپناه در گفت وگو با تارنمای جنوب با بیان اینکه بر اثر بارش برف سنگین کلیه راههای دسترسی به این منطقه غیرقابل عبور مسدود شده است از کمبود آذوقه انسانی و علوفه دامی در این منطقه عشایری خبر داد.

مهدی حسامی توضیح داد: بخش شهیون که در۲۲۰ کیلومتری شمال شهرستان دزفول واقع شده است پس از پایان جاده احمدفدالله تا آنجا حدود ۱۲ ساعت پیاده روی از گذرگاه های دشوار و موانع بسیار سخت در پیش روی عشایر مال رو و دامها را دارد که متاسفانه بر اثر بارش برف سنگین، مسیر مال رو آن منطقه قطع شده است و هیچ گونه راه ارتباطی بین مرکز و منطقه وجود ندارد.
وی افزود: حدود ۳۰ خانوار ساکن منطقه با کمبود آذوقه انسانی و علوفه برای دام هایشان مواجه هستند و در اثر خشک سالی سال گذشته ۴۰۰۰ هزار دام سبک و چهار پا یا از بین رفته اند و یا در خطر تلف شدن هستند.
شایان ذکر است: شهرستان دزفول یکی از پایگاه های امداد رسانی هوایی و ارسال بالگردها برای پشتیبانی از مناطق عشایری در جاهای غیرقابل عبور است ولی تاکنون اصرار بر کمک رسانی از طریق وسایل نقلیه در مسیر های مال رو دارد که به گفته ساکنان منطقه این روش امداد رسانی با توجه به شرایط مال رو بودن راه های دسترسی امکان پذیر نیست.