مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در میادین مشترک اگر هر طرف سهم خودش را برندارد کسی منتظرش نمی ماند و هرچه سریعتر اقدام کنیم، منافع بهتر تأمین می شود.

به گزارش تارنمای جنوب جهانگیر پورهنگ ظهر امروز یکشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل غرب کارون در نشست خبری اظهار کرد: اولویت این شرکت توسعه میادین مشترک و بعد هم میادین مستقل است.

وی افزود: در میادین مشترک نفتی 325 هزار بشکه تولید داریم که در گذشته رقمی کمتر از این بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: طبیعی است که در میادین مشترک اگر هر طرف سهم خودش را برندارد، کسی منتظرش نمی ماند و هرچه سریعتر اقدام کنیم، منافع بهتر تأمین می شود.

پورهنگ بیان کرد: در حوزه غرب کارون در میادین مختلف از جمله یاوران، آزادگان شمالی و دارخوین حدود کمتر از 500 میلیون فوت مکعب گاز همراه داریم.

وی ادامه داد: در میدان دارخوین کار تزریق را برای گازهای همراه نفت انجام می دهیم و مابقی 250 میلیون فوت مکعب می ماند که 50 میلیون فوت مکعب را این شرکت به پتروشیمی ها می دهد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: فاز دوم طراحی ان جی ال سه هزار را نیز داریم که در صورت نیاز می توانیم برای مابقی گازهای همراه اجرا کنیم.

پورهنگ با اشاره به اینکه 1.4 میلیون مترمکعب گاز همراه را به این شرکت کاناز داده می شود، افزود: در این منطقه ای که حضور داریم مختص انرژی پاسارگارد است و میدان سپهر و جفیر را توسعه می دهد.

وی یادآور شد: برای میدان سپهر و جفیر در سه سال اول 36 هزار بشکه هدف گذاری شده که در 15 سال به 110 هزار بشکه می رسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد: میدان سپهر را هم داریم که متولی توسعه آن خود شرکت اروندان است؛ شرکت مهندسی و تولید نفت ضمن انجام کار توسعه بر فعالیت های این حوزه نیز نظارت دارد.

پورهنگ افزود: بعد از حفر چاه ها و همچنین اجرای خطوط و لوله کشی که آن را به عنوان بهره بردار تحویل می گیریم.

وی با بیان اینکه شرکتی که میدان سهراب را توسعه می دهد ملی است، گفت: در هدف گذاری 1404 یک میلیون و 496 هزار بشکه در روز توان تولید پیش بینی برای غرب کارون است ولی در بهره برداری امکان کم و زیاد شدن این میزان تولید وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در پایان گفت: بعضی ها اعتقاد دارند که با روش های نوین می توان به رقمی افزون بر یک و نیم میلیون بشکه تولید نفت در غرب کارون برسیم.