حق بدی آب و هوا در شرکت گروه ملی  صنعتی فولاد
حق بدی آب و هوا در شرکت گروه ملی  صنعتی فولاد

طبق ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و بند یک ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری حق بدی آب و هوا به صورت حداکثری به کارکنان دولت در خوزستان پرداخت می شود. این تیتری است که در یک دهه گذشته حداقل بارها و بارهاآن را شنیده ایم

 

 

 

به قلم:پیام طاهری

 

طبق ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه و بند یک ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری حق بدی آب و هوا به صورت حداکثری به کارکنان دولت در خوزستان پرداخت می شود. این تیتری است که در یک دهه گذشته حداقل بارها و بارهاآن را شنیده ایم سالهاست که حق بدی آب و هوا باید به شاغلین در صنعت خوزستان پرداخت شود ولی متاسفانه شاهد آن هستیم این امر تاکنون تحقق پیدا نکرده در چند دهه گذشته همیشه شاهد آن هستیم نمایندگان و مسئولین استان وعده دادن حق بدی آب و هوا و همچنین مناطق جنگی را داده اند. ولی چه می شود که این قانون در استان خوزستان تا کنون بطور ناقص یا اصلاً اجرا نشده است سوالی است که ذهن شاغلین این استان را در صنایع مختلف مشغول کرده و شاهد اعتراضاتی در این زمینه بوده ایم اما چرا این طرح تاکنون اجرا نشده و چرا نمایندگان و مدیران استانی با جدیت و قاطعیت آن را پیگیری نکرده اند. ۸ سال جنگ که باعث خسارتهای زیست محیطی فراوان به این استان شده، گرما و رطوبت فراوان هشت ماه از سال در این استان وجود دارد و آلاینده های نفتی گازی و پتروشیمی که در سطح استان وجود دارد پدیده گرد و خاک، غبارها و ریزگردها در یک دهه گذشته شرایط کاری و زندگی را برای بسیاری از مردم و شاغلین در این استان را دچار مشکل کرده است. تمامی اینها گواه آن می باشد که این قانون باید از سالیان قبل و در چند دهه گذشته اجرا می شده ولی تا کنون به دلایل نامعلوم یا کارشکنی کارفرمایان و عدم نظارت و پیگیری جدی تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده و یکی از خواستهای به حق شاغلین این استان به فراموشی سپرده شده است.

شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم یکی از همین صنایع بزرگ کشور در استان خوزستان می باشد که سالها این حق از کارگران آن گرفته شده است و علی رغم آنکه بارها و بارها وعده آن از طرف مدیران در چند دهه گذشته داده شده ولی باز هم شاهد اجرا نشدن آن در این شرکت هستیم همین  امر باعث شده بارها کارگران این شرکت نسبت به اجرا نشدن آن اعتراضات فراوانی داشته باشند ولی متاسفانه با اینکه یک قانون تصویب شده از طرف مجلس و دولت می باشد و به این شرکت هم ابلاغ شده اما تا کنون در این شرکت اجرا نشده و مدیران آن به بهانه های مختلف آن را به عقب انداخته و حتی پیگیری مستمر کارگران هم در خارج از شرکت و نهادهای مربوطه هم راه به جایی نبرده است و همچنان شاهد اجرا نشدن این قانون و تخلف گسترده مدیران و مسئولین و کارفرمایان استان نسبت به این قانون تصویب شده می باشیم. خواسته شاغلین در این استان و همچنین  کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران این است که به این تبعیضها در مورد استان خوزستان و این شرکت پایان داده شود و کارگرانی که در چند  دهه گذشته در این شرایط سخت بدی آب و هوا و حتی شرایط جنگی وظیفه خود را در قبال کشور انجام داده اند، به حق و حقوق از دست رفته خود در این زمینه دست پیدا کنند.