رشد اقتصادی خوزستان مستلزم فعالیت‌های تجاری قشر جوان
رشد اقتصادی خوزستان مستلزم فعالیت‌های تجاری قشر جوان

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز گفت: ورود قشر با استعداد و جوان به فعالیت‌های تجاری، رشد اقتصادی خوزستان را با شتاب بیشتری همراه خواهد کرد.

محمد نجفیان گفت: بهبود فضای کسب و کار جوانان از اهداف مهم تشکیل اتاق بین المللی جوانان (JCI) در اهواز است.

به گفته او اتاق خلاقیت یکی از زیرمجموعه‌ها و ابتکارات JCI در اهواز است اتاق خلاقیت آموزش‌های کاربردی را به قشر نوجوان و جوان ارائه می‌کند تا با اصول کسب و کار و فعالیت های اقتصادی آشنا شوند.

نجفیان می گوید: یکی از زمینه‌های موفقیت افراد در عرصه‌های تجاری آموزش‌های مستمر است و در این زمینه، اتاق بین المللی جوانان اهواز از ظرفیت فعالان اقتصادی جوان استان برای ارائه این آموزش‌ها استفاده خواهد کرد.

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز گفت: ایجاد انگیزه برای تشویق جوانان با استعداد جهت راه اندازی کسب و کار‌های موفق را با کمک چهره‌های اقتصادی استان دنبال خواهیم کرد.

او گفت: آشنایی علاقمندان به رویه‌های تجاری و اقتصادی در حوزه‌های مختلف در اولویت برنامه‌ریزی‌های کاری اتاق JCI اهواز قرار دارد، مطابق با جدول زمان‌بندی تدوین شده، تور‌های تجاری با محوریت بنادر استان، مرز‌های تجاری خوزستان، شهرک‌های صنعتی برگزار خواهد شد.

نجفیان می گوید: برگزاری این تورها، علاوه بر شناخت ظرفیت‌های اقتصادی استان، زمینه ایجاد توسعه فعالیت کسب و کار‌های قشر جوان استان را فراهم خواهد کرد.

به گفته او در جریان برگزاری این تورها، کارآفرینان جوان استان زمینه‌های همکاری مشترک با یکدیگر را شناسایی می‌کنند و زنجیره‌های کاری تجاری را بین خود تشکیل می‌دهند.

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز همچنین یکی از حلقه‌های مفقوده در ایجاد بهره‌وری بین کسب و کار‌های خوزستان را تعامل و همکاری با مراکز دانشگاهی عنوان‌کرد و گفت: شاید در برخی موارد، کسب و کار‌ها با مراکز دانشگاهی ارتباط و همکاری داشته باشند، اما اگر این ارتباطات ساماندهی و اهداف جمعی و مشترکی را دنبال کند، قطعا نتایج آن اثربخش‌تر خواهد بود.

به گفته او اتاق بین المللی جوانان اهواز در تلاش است تا ارتباط بین کسب و کار‌ها و مراکز دانشگاهی را منسجم و هدفمند کند که این امر علاوه بر بهره‌وری به کاهش هزینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی منجر می‌شود.

نجفیان گفت: پارک علم و فناوری پشتوانه بسیار مناسبی برای تبدیل ایده‌ها و کسب و کار جوانان استان به محصول کاربردی است در آینده نزدیک، تفاهمنامه‌های مشترکی بین اتاق بین المللی جوانان و پارک علم و فناوری در راستای حمایت از ایده‌ها و صاحبان کسب و کار‌ها منعقد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول تشکیل بانک کارآفرینان جوان و چهره‌های موفق دارای استعداد در استان می‌تواند، روند توسعه کسب و کار‌ها را با شتاب بیشتری همراه کند.

رییس اتاق بین المللی جوانان اهواز گفت: اتاق بین المللی جوانان اهواز زمینه ایجاد این شتاب را به خوبی ایجاد کرده است و قطعا در آینده‌ای نزدیک، شاهد نتایج با ارزش و اثرگذار آن خواهیم بود.

به گفته او خوزستان از جوانان نخبه و کارشناس بسیار توانمندی برخوردار است که می‌توانند در تحقق چشم انداز‌های توسعه‌ای اثربخش باشند، اشتراک گذاری تجربیات موفق می‌تواند علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، زمینه‌های رشد اقتصادی استان را فراهم کند.