پیام شهردار اهواز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
پیام شهردار اهواز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

بگذار جهان بداند/ بر این قوم قهرمان چه گذشته است/ بر خرمشهر/ که درود عشق، هزاران بار/ بر خاک مقدس و پاکش باد… سوم خرداد ماه یادآور خون های پاکی است که برای آزادی خرمشهر بر این دیار گلگون نقش بست، ایثار و از خود گذشتگی راد مردان این مرز و بوم حماسه ای جاوید […]

بگذار جهان بداند/ بر این قوم قهرمان چه گذشته است/ بر خرمشهر/ که درود عشق، هزاران بار/ بر خاک مقدس و پاکش باد…
سوم خرداد ماه یادآور خون های پاکی است که برای آزادی خرمشهر بر این دیار گلگون نقش بست، ایثار و از خود گذشتگی راد مردان این مرز و بوم حماسه ای جاوید را رقم زد تا نسل های بعدی روایتگر این صفحه از تاریخ این دیار باشند. استقلال و آزادی امروز ایران حاصل جانفشانی شهیدان و خون های پاکی است که بر این خاک تفتیده نقش بست. خرمشهر حقیقتا کربلای ایران است و شهیدانی که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی علیه السلام فرا گرفته بودند در حماسه آزادسازی خونین شهر تفسیر کردند.
خرمشهر با تاریخی خون بار و حماسه ای جاوید، مظهر مقاومت است. در جای جای این شهر آغشته به عطر شهیدان ،جلوه های رشادت ها و دلاوری های رزمندگان سرافراز را می توان به نظاره نشست. شهری که به خاطر شهادت عزیزترین فرزندانش «خونین شهر» لقب گرفته است. خرمشهر شهری است به وسعت تمام ایران که شهیدان برای پایداری آن، خون پاک خویش را نثار کردند.
سرداران رشیدی که در این خاک مطهر بر خاک شدند تا خرمشهر همچان پابرجا بماند. شهید محمدعلی جهان آرا فرمانده دلاور سپاه خرمشهر صدایش هنوز در گوش تاریخ می پیچد که گفت بچه ها، اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم.مواظب باشید که ایمانتان سقوط نکند.
اکنون نوبت ماست تا برای آبادانی و سرافرازی بیش از پیش این خطه بکوشیم و جانفشانی مردمان نجیبش را که با دستان خالی در مقابل مزدوران رژیم بعثی شعر مقاومت را سرودند ارج نهیم و بر روان پاک شهیدانش که این حماسه جاوید را رقم زدند درود میفرستیم.

رضا امینی شهردار اهواز