برگزاری ۷۰ دوره تخصصی امداد و نجات در هلال‌احمر خوزستان از ابتدای سال تاکنون/ ۱۶۰۰ امدادگر خوزستانی آموزش‌های امدادی فراگرفتند
برگزاری ۷۰ دوره تخصصی امداد و نجات در هلال‌احمر خوزستان از ابتدای سال تاکنون/ ۱۶۰۰ امدادگر خوزستانی آموزش‌های امدادی فراگرفتند
 معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر خوزستان از برگزاری ۷۰ دوره تخصصی امداد و نجات در 10 ‌ماه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش تارنمای جنوب، مجتبی طحان اظهار کرد: از آغاز امسال تاکنون، ۷۰ دوره تخصصی امداد و نجات با شرکت یک هزار و ۶۰۰ نفر از امدادگران و نجات‌گران این جمعیت برگزار شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت تربیت امدادگران و نجات‌گران ماهر برای پاسخ‌گویی به حوادث و سوانح در شرایط اضطراری گفت: این دوره‌های تخصصی در دو حوزه امداد و جست‌وجو و نجات برگزار می‌شود و افراد شرکت‌کننده مهارت‌های مقابله با شرایط بحرانی را فرا می‌گیرند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: از آغاز امسال تاکنون، ١۴ عنوان دوره پایه تخصصی با حضور ۴۵ مربی و کمک‌مربی در سطح استان برگزار شده است.

طحان با اشاره به اهمیت اجرای آموزش‌های تخصصی امداد و نجات در پاسخ‌گویی مؤثر در حوادث بیان کرد: جست‌وجو و نجات در کوهستان، حوادث حمل‌ونقل، حوادث شهری و محیط‌های آبی با محوریت سیل از عناوین دوره‌های حوزه نجات محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: فرماندهی عملیات امداد و نجات، حمایت‌های روانی و اجتماعی، بهداشت آب و غذا در شرایط اضطراری، پشتیبانی در عملیات امدادی و اسکان اضطراری نیز برخی از عناوین حوزه امداد به‌شمار می‌رود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر خوزستان خبر داد: اجرای این دوره‌های تخصصی تا آخرین روزهای اسفندماه سال جاری ادامه دارد.