افزایش تولید و بهره‌وری در اراضی کشاورزی خوزستان با توسعه زیر ساخت مکانیزاسیون
افزایش تولید و بهره‌وری در اراضی کشاورزی خوزستان با توسعه زیر ساخت مکانیزاسیون
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای تولید یک محصول خوب بحث مکانیزاسیون به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم بوده و اگر در این زمینه توسعه داشته باشیم می‌توانیم افزایش تولید و بهره‌وری در اراضی ایجاد کنیم.

به گزارش تارنمای جنوب، تورج نوروزی در آیین بازگشایی یازدهمین نمایشگاه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، خوزستان را به عنوان یکی از استان‌های محوری در تولید محصولات کشوری با بیش از ۱۷ میلیون تُن در سال برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی در خوزستان حائز اهمیت است چرا که این استان در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، دانه‌های روغنی، ذرت و نظایر آن یک استان شاخص در کشور است.

وی افزود: برای اینکه به یک محصول خوب برسیم بحث مکانیزاسیون به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم بوده و اگر در این زمینه توسعه داشته باشیم می‌توانیم افزایش تولید و بهره‌وری در اراضی ایجاد کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید در مدیریت مزارع شرایط بهتری ایجاد، هزینه‌ها را کاهش و زمان عملیات داشت کاشت و برداشت را کوتاه کنیم تا امکان توسعه محصولات استراتژیک فراهم شود چرا که تولید برخی محصولات فقط با امکانات مکانیزاسیون قابل انجام است.

وی با بیان اینکه در این‌ نمایشگاه ارتباط بین تولیدکننده ادوات کشاورزی و محصولات کشاورزی برقرار می‌شود، ادامه داد: نیاز است هرساله در این نمایشگاه‌ها خواسته‌ها و نیازهای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی دیده شود و تغییرات ایجاد شده در ادوات به طور سالانه مشهود باشد.

نوروزی اضافه کرد: تولیدکننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی باید به نظرات کشاورزان مراجعه کنند و براساس آن ادوات خود را اصلاح کنند.

وی از حضور ۷۴ واحد و تولیدکننده از ۱۵ استان کشور در این نمایشگاه خبرداد.