۱۰۰۰ روستای خوزستان از آب پایدار بهره مند می‌شوند
۱۰۰۰ روستای خوزستان از آب پایدار بهره مند می‌شوند
استاندار خوزستان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا در استان آب پایدار دارند و یک هزار روستای دیگر نیازمند آب پایدار هستند که اقدامات لازم برای آنها در حال انجام است.

به گزارش تارنمای جنوب، صادق خلیلیان پیش از ظهر امروز شنبه در همایش بسیجیان استان خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن این روز تاکید کرد: حضور بسیجیان در صحنه همان حضور رزمندگان اسلام در زمان جنگ است.

استاندار خوزستان افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف درمانی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی، امنیت کشور و.‌.. ورود کرده است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارها را انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: دشمنان سعی کردند جلوی توسعه و پیشرفت و عمران ایران را بگیرند و آنها هیچگاه خیرخواه ملت ایران نبودند.

خلیلیان توضیح داد: دشمن به گونه‌ای در فضای مجازی برای نسل بعد از انقلاب جریان سازی می‌کند که کشور قبل دارای توسعه بالا بوده و اکنون توسعه آن به پایین‌ترین حد ممکن خود رسیده که این امر ادعایی بیش نیست؛ زیرا طبق ارزیابی سازمان بین‌المللی، ایران قبل از انقلاب جزو کشور با توسعه ضعیف بود که هم اکنون در بالاترین رده توسعه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران خدمات بزرگی را در زمینه‌های صنعتی، پزشکی، کشاورزی و… انجام داده است، یادآور شد: یکی از این کارها در خوزستان آغاز به کار پروژه آبرسانی غدیر است که با دستور رئیس جمهور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.

استاندار خوزستان از افتتاح بیمارستان ۲۲۷ تختخوابی آبادان خبر داد و ادامه داد: در سفر هیئت دولت به خوزستان ۳۴ هزار میلیارد تومان به این استان اختصاص یافته که علاوه بر بودجه سالانه نیز این ۳۴ هزار میلیارد تومان در زمان سه تا چهار سال واریز خواهد شد.

خلیلیان در خصوص اختصاص عوارض آلایندگی به خوزستان تصریح کرد: با پیگیری انجام شده، پنج هزار میلیارد تومان برای توسعه و عمران شهرهای خوزستان اختصاص یافته است و ۴۰ درصد این مبلغ صرف پرداخت مطالبات کارگران شهرداری‌ها شد چرا که بعضی از کارگران ۶ ماه حقوق دریافت نکرده بودند و ۶۰ درصد دیگر صرف توسعه عمرانی و تکمیل پروژه‌ها خواهد شد.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا در خوزستان دارای آب پایدار شدند؛ همچنین یک هزار روستای دیگر که نیازمند آب پایدار هستند که اقدامات لازم برای آنها در حال انجام است.