پرداخت یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستان
پرداخت یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستان

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان به دلیل خشکسالی و تنش آبی سال زراعی گذشته خبر داد. محمد آلاله با اشاره به پرداخت خسارات به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی و تنش آبی در سال زراعی گذشته اظهار کرد: براساس پیگیری‌های انجام‌شده یک […]

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان به دلیل خشکسالی و تنش آبی سال زراعی گذشته خبر داد.

محمد آلاله با اشاره به پرداخت خسارات به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی و تنش آبی در سال زراعی گذشته اظهار کرد: براساس پیگیری‌های انجام‌شده یک هزار و ۱۲۰میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستانی که سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی و تنش آبی محصولاتشان از بین رفت، پرداخت شد.

وی افزود: در مجموع ۲ هزار میلیارد ریال غرامت تایید شده ناشی از خشکسالی سال زراعی گذشته وارد سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان شده و باقی مانده آن که حدود ۸۸۰ میلیارد ریال است نیز به زودی تایید خواهد شد تا نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام شود.

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان تصریح کرد: بخشی از خسارت وارده به کشاورزان و دامداران که محصول و دام خود را بیمه کرده‌اند وارد سامانه می‌شود تا در مراحل بعدی پس از تایید به کشاورزان و دامداران خسارت دیده استان خوزستان پرداخت شود.

آلاله عنوان کرد: بیشترین غرامت مربوط به کشاورزان دیم کار گندم و دامداران خسارت دیده بود که در سال زراعی گذشته از خشکسالی ناشی از تنش آبی به شدت آسیب دیدند اما خوشبختانه به دلیل اینکه مزارع و دام‌هایشان بیمه بود، خسارات آن‌ها پرداخت شد.

وی بیان کرد: سال زراعی گذشته حدود ۸۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای دیم خوزستان به علت خشکسالی و کم آبی نابود شد و بخشی دیگری از گندم دیم نیز باردهی ناچیزی داشت.

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: امیدواریم امسال شرایط تامین آب و بارندگی‌ها به شکلی باشد تا کشاورزان بتوانند تولید مطلوبی داشته باشند و دچار خسارات نشوند.

  • منبع خبر : ایسنا