۱۳۵ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در خوزستان به کانون گرم خانواده بازگشتند
 ۱۳۵ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در خوزستان به کانون گرم خانواده بازگشتند
رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی 135 نفر از محکومان جرائم غیرعمد این استان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، علی دهقانی در جلسه ستاد دیه استان خوزستان اظهار کرد: با تلاش اعضای ستاد و خیران و گذشت شکات پرونده، زمینه آزادی ۱۳۵ نفر از مددجویانی که به واسطه جرائم مالی غیرعمد و ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌بردند، فراهم شد.

وی ادامه داد: میزان بدهی این افراد بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان بود که ۲۶ میلیارد آن توسط شکات پرونده بخشیده شد و مابقی آن توسط خیران و اعضای ستاد مردمی دیه استان تامین و پرداخت شده است.

دهقانی با بیان اینکه عملکرد این ستاد نتیجه یک کار جمعی و مشارکتی است، گفت: ستاد دیه استان از همه کسانی که می‌توانند در این میان گره‌ای باز کنند، دعوت به مشارکت می‌کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، یک کار نیک است که هم در ترویج سنت حسنه سازش و هم سنت نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان، موثر است.

وی اضافه کرد: این افراد اغلب به‌واسطه غفلت و سهل‌انگاری و نبود محاسبه دقیق در تعهدات خود گرفتار و یا مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند و آزادی آن‌ها خطری برای جامعه ندارد بلکه بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و زندگی سالم برای جامعه مفیدتر است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته نیز ۳۷۷ نفر مددجوی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان با همت و کمک خیران و اعضای ستاد دیه و گذشت شکات از زندان‌های استان آزاد شدند.

دهقانی تصریح کرد: هم اکنون ۱۸۴ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان هستند که امید است با همت اعضای ستاد دیه و کمک خیران، تدبیر قضات در صدور احکام و گذشت شکات پرونده تا پایان سال تعداد مددجویان نیازمند در زندان‌های استان به عدد صفر برسد.