بیش از ۱۰۰۰ پرونده جانبازان خوزستانی در کمیسیون پزشکی بررسی شد
بیش از ۱۰۰۰ پرونده جانبازان خوزستانی در کمیسیون پزشکی بررسی شد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از بررسی بیش از یک هزار پرونده جانبازان خوزستانی در کمیسیون پزشکی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، حسن نورانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج کمیسیون پزشکی و سه کمیسیون حق پرستاری (خانواده جانبازان) برگزار و به یک هزار و ۳۱۴ پرونده در این زمینه رسیدگی شده است؛ همچنین ماهانه حداقل یک و حداکثر دو تا سه جلسه کمیسیون پزشکی در این راستا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع رسیدگی مستمر به مسائل پزشکی جانبازان و بررسی ۱۱۴ پرونده در کمیسیون پزشکی به صورت غیر حضوری افزود: کمیسیون پزشکی بنیاد شهید در دو روز گذشته برگزار و در این دوره از جلسات بررسی پرونده حدود ۳۰۰ نفر جانباز در خصوص درصد جانبازی و حق پرستاری و پرونده ۱۱۴ نفر برای کمیسیون خانواده انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به عضویت ۱۰ نفر در این کمیسیون یادآور شد: جلسات اخیر کمیسیون در بنیاد شهید منطقه دو اهواز و همچنین با حضور تیم کمیسیون پزشکی اعزامی از تهران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نتایج آن بین ۲۰ روز تا یک ماه بعد به صورت پیامکی به جامعه هدف اعلام می‌شود، عنوان کرد: کمیسیون شاخه‌ها و شعبه‌های مختلفی دارد که شعبه‌های پر متقاضی حق پرستاران جانبازان، درصد جانبازی و همچنین کمیسیون حق پرستاری خانواده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از بررسی ۱۵۰ پرونده در جلسه قبلی کمیسیون پزشکی بنیاد شهید خوزستان خبر داد و افزود: افرادی که پرونده آنها در این کمیسیون تأیید نمی‌شوند، طبق قانون کشوری دارای مستمری هستند.

نورانی بیان کرد: برای حضور تیم پزشکی از تهران از یک ماه قبل برنامه‌ریزی شده و شهرستان‌های مختلف پرونده‌های تکمیل شده را برای شرکت در این کمیسیون به استان ارجاع می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: این کمیسیون نیاز به مجوز ستاد کرونا دارد که یک نفر از طرف بهداشت محیط و تعداد افراد حاضر در جلسه را بررسی و استانداردهای ستاد را برای اجرا ابلاغ می‌کند.