اختصاص بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مراکز مختلف مسجدسلیمان
 اختصاص بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مراکز مختلف مسجدسلیمان
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: حجم محرومیت در مسجدسلیمان خیلی بالا است و از این رو بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی مراکز آن در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، محمد آئینی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از نزدیک آمدیم تا مشکلات و معضلات خوزستان از جمله در شهرستان مسجدسلیمان را بررسی کنیم تا تصمیمات ملی و مناسبی را برای آنها بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه حجم محرومیت در مسجدسلیمان خیلی بالاست که باید تلاش شود تا این حجم کاهش یابد، افزود: مباحث عمده و اصلی در این شهرستان موضوع محلات بازآفرینی شهری و محلاتی که مشکلاتی در حوزه نوسازی دارند که مشکل عمده آنها جابه‌جایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد: با فعال شدن ستاد بازآفرینی شهرستان مسجدسلیمان مقرر شده تا یک کارگروه تخصصی در این زمینه ایجاد شود تا تصمیمات لازم را در این راستا داشته باشند.

آئینی در ادامه تهیه زمین مناسب برای طرح بازآفرینی محلات را در مسجدسلیمان ضروری دانست و عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا این طرح با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های خصوصی انجام بشود.

وی از در نظر گرفته مشوق‌هایی برای اجرایی شدن طرح بازآفرینی محلات خبر داد و افزود: از همه تقاضا می‌شود که از مشوق‌هایی که هم به لحاظ اداری و مالی برای این کار فراهم شده است، استفاده کنند.

آئینی ادامه داد: آنهایی که مجوز درجا سازی دارند حتماً درجاسازی کنند که حق دارند از ۵۰ درصد از عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف داشته باشند که این امر هم تا ۱۰۰ درصد خواهد رسید به این معنا که شهرداری‌ها مطالبات خودشان را بعدها از دولت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی بیان کرد: تمهیدات لازم برای این کار فراهم شده تا در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری افراد می‌توانند از همه تسهیلات و تخفیفات آن استفاده کنند.

وی افزود: در این راستا نیز وام نوسازی در نظر گرفته شده که به صورت ویژه برای این کار پرداخت می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن به صورت صفر درصد است و وام ودیعه و اسکان موقت آن ۴۵ میلیون تومان با نرخ چهار درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه واحد ناپایدار زیادی در شهرستان مسجدسلیمان وجود دارد، گفت: بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی مراکز درمانی، رفاهی و… مسجدسلیمان در نظر گرفته شده است.