پیام تبریک حجت‌الاسلام سید یعقوب طباطبایی به مناسبت هفته ناجا
پیام تبریک حجت‌الاسلام سید یعقوب طباطبایی به مناسبت هفته ناجا

حجت‌الاسلام سید یعقوب طباطبایی به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی با صدور پیامی این هفته را تبریک گفت.

به گزارش تارنمای جنوب در این پیام آمده است:

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَُیمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً ….»
«و خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند وعده می دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آن ها خلافت روی زمین را بخشید؛ و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل می کند …»
یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اجتماعی که وجود آن در هر جامعه‌ای، از ضروریات و به عبارت دقیق‌تر از نخستین ضروریات محسوب می‌شود و بدون آن زندگی سعادتمندانه برای آحاد مردم، امکان‌پذیر نیست، مقوله مهم و اساسی «امنیت» است؛ امری که فی‌الواقع منشأ و زیربنای تمامی امور بوده و با عدم آن هیچ‌گونه فعالیت فردی و اجتماعی دیگر چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه‌های دیگر نظیر صنعت، اقتصاد، هنر، سیاست و… انجام‌پذیر نخواهد بود. از این‌رو تمامی خردمندان جوامع بشری از آن به ‌عنوان نخستین نیاز هر جامعه یاد کرده و حاکمان را به تأمین و ایجاد آن توصیه نموده‌اند. کما اینکه در احادیث و روایات منقول از حضرات معصومین(ع) نیز این موضوع یعنی «امنیت» از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و آن ذوات مقدس به کرّات نقش آن را مورد تأکید و تکرار قرار داده‌اند.
«امنیت» از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی موضوعی بسان «عدالت» نیز که خود در ردیف والاترین ارزش‌های الهی و انسانی قرار دارد نسبت به آن در درجه دوم قرار دارد، چرا که تا امنیت و آرامش در جامعه‌ای برقرار نباشد، برقراری عدالت نیز امری غیرممکن خواهد بود. اصولاً باید دانست که پایه‌ریزی و ایجاد یک تمدن و زندگی انسانی اصیل که «عدالت» یکی از پایه‌های آن است بدون تأمین «امنیت» ممکن نیست.

بدون امنیت در هیچ جامعه‌ای امید تعالی و ترقی وجود نخواهد داشت و یکی از اولین وظایف هر سیستم حکومتی باید تلاش در راستای ایجاد فضایی امن و خالی از دغدغه‌های مادی و معنوی برای شهروندان خود باشد. تا آنان در سایه این امنیت به فعالیت پرداخته و زمینه پیشرفت‌های گوناگون در عرصه اجتماع خویش را فراهم آورند.
مع الوصف آرزوی همیشگی انسان ها ، دنیایی سراسرصلح و آرامش بوده است . نیروی انتظامی نیازیک جامعه ی آرمانی است و همه ی اندیشمندان اجتماعی برضرورت وجود چنین نیرویی درتمام جوامع تاکید دارند.
نیرویی که با اقتدار دربرابر اخلال گران نظم و امنیت ایستاده و تیشه برریشه های ظلم وفساد می کوبد تا ارمغان آور آرامش وعدالت باشد.  امنیت ، اعتماد ، سلامت ، پویایی و نشاط ثمره ی حضور نیروی انتظامی درجامعه است.
تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران همواره مشحون و مملو از افتخارها و سربلندی‌هایی است که صفحات این کتاب درخشان به واسطه رشادت‌های فرزندان مؤمن، جان بر کف و انقلاب این مرز و بوم رقم خورده است . بلاتردید در این میان بخش بسیار بزرگی از این صفحات زرین مرهون تلاش‌های مخلصانه، مؤمنانه و بی‌دریغ فرزندان این مرز و بوم است که پای در راه حفظ نظم و ارزش‌های این انقلاب نهاده و در این مسیر لباس سبز خدمت و ایثار را در بر کردند. از همین‌رو فرارسیدن هفته ناجا فرصت مغتنمی است که اقدامات مقتدرانه وهوشمندانه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بویژه فرماندهی مقتدر انتظامی استان خوزستان که بامدیریت قوی برادر عزیز انقلابی و جهادی و ولائی سردارسیدمحمدصالحی  در تأمین نظم و امنیت پایدار که به فرموده : رسول اکرم (ص) یکی از دو نعمت ناشناخته نزد بشر است به آحاد مردم عزیزو شریف خوزستان عزت آفرین  عرض می کنم .
اینجانب ضمن تکریم یاد و خاطره شهدای گران‌قدر و والامقام و تقدیر از ایثارگران نیروی انتظامی، فرارسیدن هفته ناجا را به محضر مبارک سردار اشتری فرماندهی محترم ناجا و سردار صالحی فرماندهی معزز استان خوزستان و سردارپاکباز فرماندهی گرانقدر مرزبانی استان خوزستان کلیه ی ، معاونین ، فرماندهان و کارکنان خدوم و زحمتکش انتظامی و مرزبانی خوزستان و نیروی انتظامی سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزومندم امنیت، اعتماد، سلامت، پویایی و نشاط حاصل فعالیت‌های جان بر کفان نیروی انتظامی باشد. عزت همگان را تحت رهبری‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) از درگاه خداوند قادر و متعال آرزومندم.
والسلام علیکم والرحمه الله وبرکاته

سیدیعقوب طباطبائی