۲۳ دکل حفاری ناوگان شرکت گواهینامه های صحت و سلامت دریافت کردند / سایر دستگاه ها در نوبت ارزیابی های فنی
۲۳ دکل حفاری ناوگان شرکت گواهینامه های صحت و سلامت دریافت کردند / سایر دستگاه ها در نوبت ارزیابی های فنی

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی گفت: ۲۳ دکل حفاری خشکی و دریایی ناوگان این شرکت موفق به اخذ گواهینامه های صحت و سلامت تجهیزات (COF) از مراجع ذیصلاح مورد تایید وزارت نفت شدند.

به گزارش تارنمای جنوب و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهران مکوندی روز سه شنبه (سوم تیرماه) در این باره افزود: اخذ گواهینامه های (CERTIFICATE OF FITNESS) برای کلیه دستگاه ها و تجهیزات حفاری چاه های نفت و گاز براساس دستورالعمل و تاکید مقام عالی وزارت نفت و پیگیری معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید صورت پذیرفته است.

وی اظهار کرد: به موجب این دستورالعمل دستگاه های حفاری برای حضور در مناقصات و ورود به کار اجرایی عملیاتی باید گواهینامه صحت و سلامت اولویت اول ارایه و تا پایان سال جاری نسبت به دریافت گواهینامه اولویت دوم نیز اقدام کنند.

مکوندی با این توضیح که هم اینک هشت دستگاه حفاری دیگر در مراحل ارزیابی و بررسی فنی قرار دارند، گفت : گواهینامه مرحله اول شامل بررسی و تایید تجهیزات جانبی دکل از جمله نقاط جوشکاری شده سازه و زیر سازه ، شیرهای فورانگیر، کپسول های اطفاء حریق و به طور مشخص مرتبط با ایمنی دستگاه است و اولویت دوم صحت و سلامت کامل تمامی تجهیزات دکل نظیر موتورها، پمپ ها، دراورکس و … را در بر می گیرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی با بیان اینکه بازرسی های فنی در سال های پیش نیز در این شرکت اعمال می شد، افزود: بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت ایرانی IGS روند اخذ گواهینامه برای سایر دستگاه های حفاری در جریان است.

وی اظهار کرد: از شمار ۲۳ دستگاه حفاری که تاکنون گواهینامه اولویت اول را دریافت کرده اند ۲۲ دکل خشکی و دستگاه دریایی مورب می باشد که دستگاه های خشکی در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پروژه چاه های اکتشافی ۸+۶ مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و دکل دریایی مورب در موقعیت میدان نفتی ابوذر در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره در آب های خلیج فارس مستقر و در مدار عملیات قرار دارند.

مکوندی یاداور شد: این دستورالعمل وزارتی در راستای کار بر مبنای ایمنی و در جهت حفظ سلامت منابع انسانی خاصه کارکنان عملیاتی و پشتیبانی و صحت تجهیزات و دستگاه حفاری در فرآیند کار و استفاده ایمن و بهینه از دستگاه ها، ادوات و ماشین الات مورد اهتمام ویژه است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی خاطر نشان کرد: در این خصوص کارگروهی متشکل از نمایندگان مدیریت های ذیربط در شرکت تشکیل و براساس گزارش های کارشناسان شرکت گواهینامه دهنده ، بخش های مرتبط در شرکت اقدامات لازم به منظور شتاب بخشی در اجرای به موقع و موثر در رفع معایب و نکات مورد نظر در چک لیست ها را بعمل می آورند .