ام آر ای قلب در مرکزجامع تصویر برداری پزشکی اکسین اهواز
ام آر ای قلب در مرکزجامع تصویر برداری پزشکی اکسین اهواز

مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز از معدود مراکز تصویربرداری کشور می باشد که امکان خدمت رسانی جهت انجام MRI از قلب و عروق را در سریعترین زمان ممکن دارا می باشد.

به گزارش تارنمای جنوب ام آر آی قلب و عروق یک نوع تصویربرداری فوق تخصصی می باشد که در آن امکان ارزیابی بیماریهای ماهیچه های قلب (کاردیومیوپاتی)، عوارض مادرزادی قلب (congenital)، تومور های قلبی و عضلات قلب (فیبروز یا اسکار) در مواردی نظیر سکته قلبی (ایسکمی) و قبل از عمل جراحی قلب باز و قلب پیوندی و محاسبه بازده و برون ده قلبی (EF)، همچنین بررسی التهاب عروق و رسوب آهن در قلب و کبد بیماران تالاسمی و … وجود دارد.

جهت انجام آزمون MRI از قلب و عروق علاوه بر وجود دستگاه و پروتکل های پیشرفته، نیاز به نیروی انسانی متخصص شامل پزشکان تفسیرکننده آزمون و کارشناسان با تجربه در این زمینه می باشد.

در حال حاضر در سطح کشور تعداد مراکزی که MRI قلب و عروق در آنها انجام میگردد کمتر از تعداد انگشتان یک دست می باشد و بیماران جهت انجام MRI قلب و عروق علاوه بر مشکلات مراجعه به تهران باید نوبت انتظاری چندین ماهه را هم سپری کنند.

مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز با دارا بودن پیشرفته ترین و مدرنترین تکنولوژی دستگاههای تصویربرداری و همچنین استفاده از استانداردهای بین المللی و بکارگیری مجرب ترین و بهترین کادر پزشکی تشخیصی، از مهمترین مراکز تصویربرداری کشور می باشد.

در حال حاضر این مرکز از معدود مراکز تصویربرداری کشور می باشد که امکان خدمت رسانی جهت انجام MRI از قلب و عروق را در سریعترین زمان ممکن دارا می باشد.