چاره ای بیاندیشید
چاره ای بیاندیشید

      به قلم:غزل سیاحی   من ساکن این خیابان هستم  خیابانی که بغضش به گوش رهبری رسید و اوازه ترتیل سوره حق سید کریم موسوی را گواه میدهد . این خیابان پاتوق خبرنگاران و عکاس هایی است که دغدغه ابادی سرنشتر وجودشان شده است . خیابانی که طاقتش طاق شده و تنها با […]

 

 

 

به قلم:غزل سیاحی

 

من ساکن این خیابان هستم  خیابانی که بغضش به گوش رهبری رسید و اوازه ترتیل سوره حق سید کریم موسوی را گواه میدهد . این خیابان پاتوق خبرنگاران و عکاس هایی است که دغدغه ابادی سرنشتر وجودشان شده است .

خیابانی که طاقتش طاق شده و تنها با ۵۰ میلیمتر بارندگی تمام ناکارامدی ها و بی تدبیری ها را بالا می اورد . بوی تعفن سیل فاضلابش اهواز و اهوازی  را به ستوه  اورده  و هر سال در فصل بارش درست در بهبوهه گرفتاری ، تعهدات و وعده مسئولان مربوطه تراژدی تلخ گوش خراش این خیابان می شود .

برایم دردناک بود دیدن صحنه هایی که در قاب چشمانم نقش بسته اند . دیدن این اتفاقات ان هم بعد از ۵۰ میلیمتر باران در مرکزی ترین نقطه استان باور پذیر نیست ، اهواز روبروی سازمان ابفا ۱۰۰ متر بعد از اداره مخابرات و ۵۰ متر نرسیده به شهرداری  مرکزی تر از این موقعیت !؟

در این منطقه بعد از ۵۰ میلیمتر باران شاهد ابگرفتگی های وسیع معابر و بالاامدن فاضلاب های شهری در کاشانه های مردم هستیم مردمی که نجابت بخرج میدهند و لام تاکام از درد و درماندگیشان سخن نمیگویند .

معنی باران برای عموم مردم فزونی و خیر است اما برای ما ویرانی و تباهی است . باران که میبارد طراوت و تازگی به فاجعه و بحران مبدل میشود ، به سد عبور و مرور من شهروند در گلوگاه فاضلاب و سیلاب .

حبس در خانه هایی که هرچه زودتر باید  تخلیه شوند چرا که فاضلاب از سیل بند درپذیرایی که بگذرد تنها زیان و خسارت عایدمان میشود و اشک شور بختی کاسه صبرمان را لبریز میکند .

به پرشدن چاه اسانسور و پارکینگ از فاضلاب و خطر سقوط اتاقک جان شهروندان ، به زیر اب رفتن موتور پراید و خاموش شدن خودروی ملی ، به بیماری های پوستی که برخورد سیل فاضلاب با تن زار شهروندان موجبش میشود ، به تخلیه خانه ها و اطراق جوانان بالای پشت بام ها برای حراست از حریم خانه در مقابل سود جویان .

از حق و انصاف نگذریم بچه های بسیج و سپاه و نیروهای جهادی بی دریغ تلاش کردند تنها برای رضای خدا و اسودگی وجدان بیدارشان . انها در قبال همنوعان خود احساس مسئولیت می کردند و مایحتاج زندگی افرادی که رضایت به تخلیه خانه ندادند و در خانه و واحد های مسکونی خود ماندند ، مهیا کردند  .

حتی قایق بادی برای عبور و مرور شهروندان جهت خروج از محله را فراهم کردند دست مریزاد باید گفت به نیروهای غیور سپاه و بسیج .

قبل از شروع فصل برندگی باید چاره ای اندیشید و نگذاشت تراژدی هرساله تکرار شود .  سیل زدگان فاضلاب  در بلم مشیت نشسته اند و پا روی التیام می زنند اما افسوس که در بلم  سرنوشت یکه و تنها خسته و بی رمق درپس ساحل آبادی سخت در تکاپو هستند  .

اندی گذشت و صبحی شب شد به آسفالت رسیدند . نگاه ممتنعشان فریاد ها می زند در پس سیل و بی تدبیری که همپوشانی می‌کرد سالهایی که کودکیشان رویا نداشت . پیاده شو جوان منتظر تخلیه خانه ها هستیم ، مردم را اب برد !!!! پس کارونی که پارو در پسش میزدند چه شد؟ سیل بی تدبیری بود؟ امید است با یاری خداوند متعال زیر لوا و بیرق اقا امام خامنه ای (ره) مسئولین محترم و مردم شریف برای ابادی میهن اسلامی تلاش کنند و مشکلات پیش امده را از میان بردارند .