وضعیت خطرناک پل “فولاد”، هر روز می‌تواند به حادثه‌ای ناگوار منجر شود
وضعیت خطرناک پل “فولاد”، هر روز می‌تواند به حادثه‌ای ناگوار منجر شود

عضو شورای شهر اهواز گفت: وضعیت خطرناک پل فولاد که ناشی از سرقت بخشی از سازه‌های فلزی است، هر روز می‌تواند به یک حادثه ناگوار منجر شود؛ همان گونه که کاربری ویژه این پل مربوط به ماشین‌های سنگین شرکت‌های فولادی است، انتظار می‌رود شرکت فولاد خوزستان هر چه سریعتر به تعهد خود مبنی بر تامین […]

عضو شورای شهر اهواز گفت: وضعیت خطرناک پل فولاد که ناشی از سرقت بخشی از سازه‌های فلزی است، هر روز می‌تواند به یک حادثه ناگوار منجر شود؛ همان گونه که کاربری ویژه این پل مربوط به ماشین‌های سنگین شرکت‌های فولادی است، انتظار می‌رود شرکت فولاد خوزستان هر چه سریعتر به تعهد خود مبنی بر تامین سازه‌های فولادی اقدام کند.

احمد سراج در نطق پیش از دستور خود در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۶ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به نمایندگی از مردم اهواز از توجه رئیس جمهور به طرح شبکه فاضلاب اهواز که در سالیان گذشته مطالبه مردم و تاکید چند باره رهبری بوده است، تشکر می‌کنم. شبکه فاضلاب اهواز شبکه‌ای فرسوده است و پروژه آن در ۳۰ سال گذشته تنها ۴۱ درصد پیشرفت داشته است اما متعاقب اولین سفر استانی دولت سیزدهم به خوزستان، از چهار ماه گذشته و با در نظر گرفتن یک برنامه دو ساله، عملیات تکمیل این زیرساخت مهم شهری سرعت چشمگیری به خود گرفته است.

وی افزود: با توجه به این طرح، امیدواریم سال ۱۴۰۱ پایان ورود هر گونه فاضلاب شهری به رودخانه بزرگ و زیبای کارون از شهرهای اهواز و کارون باشد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: از مدیران آبفا و شهرداری اهواز در خصوص تعامل مثبت و همراهی در طرح جهشی دولت تشکر می‌کنم اما انتظار می‌رود با تسریع در عملیات اجرایی تفاهم صورت‌گرفته بین آبفا و شهرداری اهواز در زمینه ترمیم آسفالت نوارهای حفاری، شیرینی این عملیات در کام مردم حفظ شود.

سراج بیان کرد: از دولت سیزدهم می‌خواهم همان گونه که گام‌های اساسی و بلند جهت حل معضلات مرتبط با فاضلاب را در عمل برداشته‌اند، با قیاس ساده بین اهواز و دیگر کلان‌شهرهای کشور، قفل وضعیت بغرنج و نابسامان قطار شهری اهواز را با نگاه ویژه باز کنند به گونه‌ای که در کوتاه‌ترین زمان ممکن خط اول متروی اهواز افتتاح شود.

وی عنوان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همگرایی مبتنی بر نگاه تخصصی، اولویت‌های خوزستان به ویژه اهواز که حدود یک‌سوم جمعیت استان را در خود جای داده است را در قالب پروژه های ملی در بودجه سال ۱۴۰۱ کشور لحاظ کنند؛ این اولویت‌ها صرفا در عملیات عمرانی خلاصه نمی‌شوند بلکه شامل توجه به عقب‌ماندگی‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، میراث فرهنگی و گردشگری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شورای ششم اهواز در همراهی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری نیز این سیاست را دنبال خواهد کرد و سال آینده تحول بزرگ بنیادینی در عرصه مدیریت شهری اهواز رقم خواهد زد.

سراج بیان کرد: با عنایت به شرایط آب و هوایی و پیش‌بینی‌ها در خصوص ایام نوروز پر رونق و پرنشاط سال ۱۴۰۱، انتظار می‌رود استاندار خوزستان با تشکیل ستاد استانی ویژه در این خصوص و موظف کردن همه دستگاه‌ها در اهواز با مدیریت توامان فرماندار و شهردار، نوروز به یادماندنی را برای مردم مهیا کنند.

وی بیان کرد: وضعیت خطرناک پل فولاد که ناشی از سرقت بخشی از سازه‌های فلزی است، هر روز می‌تواند به یک حادثه ناگوار منجر شود؛ همان گونه که کاربری ویژه این پل مربوط به ماشین‌های سنگین شرکت‌های فولادی است، انتظار می‌رود شرکت فولاد خوزستان هر چه سریعتر به تعهد خود مبنی بر تامین سازه‌های فولادی اقدام کند؛ این موضوع، یک مطالبه جدی است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: انتظار می‌رود رئیس بنیاد مستضعفان کشور همان گونه که در استان‌های دیگر عواید ناشی از فروش املاک بنیاد را در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید شغل به کار می‌گیرد، در خوزستان به ویژه اهواز که نرخ بیکاری در آن بیداد می‌کند با تدبیر و توجه به ظرفیت‌ها و اولویت‌ها، چند ابرپروژه و بنگاه‌های تولیدی را مبتنی بر دانش‌های نوین آغاز کند.

  • منبع خبر : ایسنا