فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: وضعیت کرونای این استان بغرنج است و ازاین‌رو باید نظارت و محدودیت‌های کرونایی بیش از پیش اعمال شود.

به گزارش تارنمای جنوب ولی الله حیاتی ظهر امروز سه‌شنبه در ستاد مدیریت کرونا خوزستان اظهار کرد: نظارت بر فعالیت باشگاه های ورزشی و استخرها باید با جدیت بیشتری انجام و نیروی انتظامی نیز در این زمینه همکاری لازم را دارد؛ وقتی وضعیت کرونا اینطور است، باید نسبت به تعطیلی این اماکن شلوغ و با ازدحام اقدام شود.

وی با تأکید بر لزوم تعطیلی تمام ورزشگاه ها افزود: اداره کل ارشاد هم باید بیش از گذشته فعال شود و اپلیکیشن های مربوط به اطلاع رسانی را راه‌اندازی کند و از فضای مجازی غافل نشود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با گلایه از ضعف نظارت بر فعالیت پایانه‌ها و مسافرگیری بیش از حد مجاز اتوبوس‌ها تصریح کرد: پلیس راه باید تعداد اتوبوس هایی که با ظرفیت تکمیل تردد می‌کنند را گزارش دهند تا برخورد لازم با این ضعف نظارت‌ها صورت بگیرد.

حیاتی با اشاره به وضعیت بد کرونا در کشور گفت: در هر پنج ثانیه یک نفر مبتلا می شود و این متوفیان هموطنان ما هستند و باید نسبت به آنها احساس مسئولیت داشته باشیم؛ بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت‌ها جدیت بیشتری لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه نه اعمال محدودیت‌ها بلکه اعمال ممنوعیت ها اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: در کلیه بخش ها نیازمند این کار هستیم چون اوضاع استان بغرنج است؛ این ممنوعیت ها تا پنج شهریور ماه در محورهای برون استانی از سوی پلیس راه استان با قدرت انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه تا پنجم شهریور همه اصناف به غیر از گروه یک باید تعطیل باشند، عنوان کرد: عزاداری در اماکن بسته و دسته‌روی هیئات ممنوع است؛ همچنین در برگزاری مراسمات در فضای باز هم باید ظرفیت یک سوم رعایت شود.

حیاتی با تأکید بر لزوم پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی بیان کرد: در خصوص واکسیناسیون اقدامات خوبی انجام شده و نیروی انتظامی هم باید امنیت مراکز واکسیناسیون را تأمین کند.

وی با اشاره به لزوم پای کار بودن ۱۰۰ درصدی همه دستگاه‌های اجرایی هشدار داد: متأسفانه سن ابتلا و مرگ مبتلایان به ویروس کرونا کاهش پیدا کرده چون مدل دلتای آن کشنده و مرموز است و با جهش های خود به راحتی انسان را از پای درمی آورد؛ همچنین کادر درمان نزدیک به دو سال است که درگیر این موضوع شده و باید کمک های لازم به آنها را نیز داشته باشیم.

فرمانده  قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان در حاشیه این جلسه نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا اعمال ممنوعیت در ورودی و خروجی استان‌های مختلف کشور و همچنین خوزستان تا روز پنجم شهریور ماه ادامه دارد و ورود و خروج پلاک‌های غیر بومی ممنوع است.

حیاتی افزود: اصناف به غیر از گروه یک مجوز فعالیت ندارند و از مسئولان هیئات مذهبی تقاضا دارم که در اماکن مسقف عزاداری نکنند؛ دسته روی در عزاداری‌ها نیز برابر مصوبات ستاد ملی ممنوع اعلام شده که این موضوع نیز باید در استان خوزستان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: حتما باید سازمان تبلیغات اسلامی و بهداشت نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی نظارت داشته باشند که در این ایام باقیمانده مشکلی پیش نیاید.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان یادآور شد: هرچند فعالیت ادارات تا پایان روز شنبه تعطیل است ولی ادارات ضروری هم با فعالیت یک سوم کارمندان کار خود را انجام می‌دهند.

حیاتی با تأکید بر لزوم نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و تشکل‌های مختلف گفت: ناوگان حمل و نقل بین استانی اعم از  اتوبوسرانی، ریلی و هوایی باید بر اساس ظرفیت‌های ستاد ملی (یک سوم) مسافرگیری کنند.