دستگاه «کولتیواتور قالبی» در صنعت نیشکر ساخته شد/طراحی و ساخت ادوات کشاورزی در دستور کار متخصصان نیشکر است
دستگاه «کولتیواتور قالبی» در صنعت نیشکر ساخته شد/طراحی و ساخت ادوات کشاورزی در دستور کار متخصصان نیشکر است

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این دستگاه متناسب با شرایط اقلیمی خوزستان و با هدف مبارزه با علف‌های هرز در مزارع نیشکر طراحی شده است. دستگاه کولتیواتور قالبی روز یکشنبه (سوم بهمن ماه) با حضور اعضای هیات راهبردی موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر در کشت و صنعت سلمان فارسی رونمایی […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این دستگاه متناسب با شرایط اقلیمی خوزستان و با هدف مبارزه با علف‌های هرز در مزارع نیشکر طراحی شده است.

دستگاه کولتیواتور قالبی روز یکشنبه (سوم بهمن ماه) با حضور اعضای هیات راهبردی موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر در کشت و صنعت سلمان فارسی رونمایی و به صورت میدانی تست شد.

سازنده این دستگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این نوع از کولتیواتور قالبی اولین بار در صنعت نیشکر طراحی و به کار گرفته شده است.

احمد پاک نظر ایده به عملکرد این دستگاه اشاره کرد و افزود: در زراعت مکانیزه انواع مختلفی از کولتیواتورها برای مبارزه با علف‌های هرز استفاده می‌شود و کولتیواتور قالبی ساخته شده در نیشکر سلمان فارسی نیز در مزارع «پلنت» و «راتون یک» کاربرد دارد.

وی هزینه ساخت این دستگاه را پایین عنوان کرد و گفت که کولتیواتور قالبی در بخش تجهیزات سلمان فارسی و با امکانات موجود ساخته شده و با توجه به نتایج مثبت و تست‌های اولیه میدانی، هر واحدهای نیشکری می‌تواند الگوبرداری کند.

واحدهای نیشکری توسعه نیشکر در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت، مکانیزه است و در همین زمینه نیز اخیرا بانک تجهیزات و ادوات کشاورزی در واحدهای نیشکر دایر شده است.

تاکنون ادوات و قطعات مختلفی در بخش تجهیزات کشاورزی و صنعتی ساخته شده و بسیاری از قطعات مورد نیاز این صنعت و بخش کشاورزی به همت متخصصان توانمند داخلی تولید شده است.

دروگرهای بومی نیشکر نیز حاصل همت متخصصان نیشکر است که بر اساس نیاز این صنعت و شرایط اقلیمی خوزستان ساخته شده است.