آسفالت های خیابان های اهواز روح تازه می خواهند
آسفالت های خیابان های اهواز روح تازه می خواهند

به قلم:مهری حاجی پور   *️⃣دمای بالای اهواز و گرمای طاقت فرسا یکی از عوامل فرسایش سریع ، استهلاک بالا و عمر کوتاه آسفالت های خیابان های اهواز است. *️⃣چاله و چوله ها و گودال های ریز و درشت و حفاری های دستگاه های خدماتی مثل آب و برق و گاز و مخابرات از دیگر […]

به قلم:مهری حاجی پور

 

*️⃣دمای بالای اهواز و گرمای طاقت فرسا یکی از عوامل فرسایش سریع ، استهلاک بالا و عمر کوتاه آسفالت های خیابان های اهواز است.

*️⃣چاله و چوله ها و گودال های ریز و درشت و حفاری های دستگاه های خدماتی مثل آب و برق و گاز و مخابرات از دیگر چالش های مدیریت شهری در اهواز است.

*️⃣استفاده از تجربیات جهانی در آسفالت های خیابان های اهواز ‌ و فناوری های جدید موجب کاهش هزینه های عمرانی و شهری و صرفه جویی بالای مالی و اقتصادی می شود.

*️⃣ساخت، نگهداری و ترمیم روسازی‌های آسفالت عموما اعتبارات زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. از این‌ جهت مواردی که منتهی به افزایش دوام، کیفیت و در نهایت افزایش عمر روسازی آسفالت می‌شود، همواره مورد توجه پژوهشگران و متصدیان صنعت راه‌سازی بوده است.

*️⃣ بهبود خواص رویه‌های آسفالت با استفاده از ترکیب نانوذرات سیلیس و الیاف شیشه و الیاف PP با توجه به مزایای آسفالت متخلخل نسبت به سایر آسفالت‌ها، امروزه در بسیاری از کشورها استفاده از این نوع آسفالت رواج یافته است.

*️⃣افزایش روزافزون میزان آمد و شد وسایل نقلیه و نیز ضعف آسفالت متخلخل در برابر خرابی‌ها، نیاز به اصلاح آسفالت متخلخل و مقاوم‌سازی آن را دوچندان می‌کند.

*️⃣اصلاح قیر به کار گرفته شده در این مخلوط‌ها از مؤثرترین اقدامات است.

*️⃣مقاومت بسیار بالا در برابر شیار شدگی، مقاومت کششی غیرمستقیم بالا، کاهش ایجاد ترک‌ها در سطوح راه و کاهش میزان ریزش قیر تا ۸۰ درصد از جمله اثرات مشاهده شده است.

*️⃣ضمن اینکه به دلیل استفاده از نانوذرات سیلیس مخلوط‌های آسفالتی جدید آب‌گریز هستند.

*️⃣کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری راه‌ها و جاده‌ها از دیگر مهمترین مزایای استفاده از آسفالت اصلاح ‌شده است.